Sähköinen asiointi tarkoittaa organisaation palvelun tai tuotteen käyttämistä tietoteknisin välinein. Lähes kaikki uudet palvelut toteutetaan sähköisinä palveluina ja perinteisiä palveluja kehitetään sähköisen asioinnin suuntaan. Yleensä tehokkainta on miettiä uusi palveluprosessi kokonaan sähköisen asioinnin ehdoin. 

Olemme kehittäneet todella hienoja, elämyksellisiä, pelillisiä, emotionaalisia, sosiaalisia, tehokkaita, ketteriä sähköisen asioinnin palveluja. Käyttöliittymänä voi toimia lähes mikä tahansa kommunikaation muoto: mobiilisovellus, webbipalvelu, pikaviesti, älylasit, erillinen tarkoitukseen toteutettu laite. Tekniikka ei aseta rajoja käyttöliittymälle tai interaktion muodolle.

Sähköisen asioinnin kehittäminen vaatii paitsi luovuutta, myös käytettävissä olevien mahdollisuuksien ja välineiden ymmärrystä.

Koska muoto, tyyli, toimintamalli tai käyttöliittymä eivät rajoita mielikuvitusta, kannattaa sähköisen asioinnin palvelumuotoilu tehdä kahdesta näkökulmasta: oman liiketoiminnan ja loppukäyttäjien. Käyttäjälähtöisyys ja käytettävyys ovat tänä päivänä itsestään selviä palvelumuotoilun elementtejä. Uudempi näkökulma on liiketoimintamuotoilu. Miten organisaation tulisi toimia optimoidakseen oman toimintansa avainmittarit?

Sähköisen asioinnin kehittäminen vaatii paitsi luovuutta, myös käytettävissä olevien mahdollisuuksien ja välineiden ymmärrystä. Turvautumalla asiantuntijoiden apuun ideoinnissa, suunnittelussa ja toteutuksessa varmistat että oma palvelusi on kilpailijoita edellä mutta samalla käyttäjäkuntansa näkökulmasta oikein toteutettu.

Tutustu asiakasratkaisuihimme referenssisivuilla. Huomaat, että parhaiden palveluiden kehittäminen onnistuu helpoiten yhteistyössä työstään innostuneiden asiantuntijoiden kanssa yhdessä. Ota yhteyttä ja teemme sinulle maksuttoman kartoituskäynnin toimintasi kehittämisestä.